Automyyjä Lassi Siuruainen ja toimitusjohtaja Arto Ulvinen Arton Auton uusien merkkien, Renaultin ja Dacian äärellä. Kuva: Jussi Mustikkamaa

Automyyjä Lassi Siuruainen ja toimitusjohtaja Arto Ulvinen Arton Auton uusien merkkien, Renaultin ja Dacian äärellä. Kuva: Jussi Mustikkamaa

Renault ja Dacia saapuivat Arton Autoon

11.2.2016

Automyyjä Lassi Siuruainen ja toimitusjohtaja Arto Ulvinen Arton Auton uusien merkkien, Renaultin ja Dacian äärellä. Kuva: Jussi Mustikkamaa

Tervajoella sijaitseva Arton Auto sai viime syksynä uusien merkkien edustuksiinsa lisää kaksi merkkiä, Renaultin ja Dacian. Liikkeeseen on merkkilisäyksen vuoksi rakentumassa uutta näyttelytilaa.

Toimitusjohtaja Arto Ulvinen päätti investoida liiketilojensa laajentamiseen merkkiedustuksen kasvun vuoksi.

– Meillä on ollut liian pienet esittelytilat uusille autoille, nyt oli hyvä laittaa investointi käyntiin.

Tilojen laajentamiseen oli paineita myös merkkien tehtaiden suunnalta.

– Toteutamme tilat mielellämme, Arton Auton toimitusjohtaja sanoo.

Arto Ulvinen luottaa lujasti uusiin merkkeihinsä, sillä Renault oli vuonna 2015 Suomen eniten myyty ranskalaismerkki.

– Renaultin myynti on noussut tosi paljon ja tulee nousemaan lisää myös tänä vuonna.

Ulvinen näkee, että suositun ranskalaismerkin uuden ajan teknologia ja nykytekniikka kiinnostaa asiakkaita.

– Hyvä muotoilu, ekologisuus ja neljän vuoden takuu, Ulvinen luettelee Renaultin etuja.

Toinen Arton Auton uusista merkeistä on vahvassa nousussa oleva Dacia, joka on totutettu Renaultin tekniikalla.

– Dacia on edullinen ja toimintavarma auto.

Valtaosa Dacian ostajista on sellaisia asiakkaita, jotka ovat tulleet katsomaan käytettyä auto, mutta ovat päätyneet uuteen Daciaan. Suosituin Dacian malli on Duster, jota saa myös nelivetona.

Kuuden merkin edustus

Arton Auto on toiminut samalla tontilla vuodesta 1988. Arto Ulvinen oli ensimmäiset puoli vuotta yksin töissä autoliikkeessä, ja alkuajoista yrityksen työntekijämäärä on kasvanut nykyiseen lähes kahteenkymmeneen henkilöön.

–  Vuoteen 2002 myimme pelkästään vaihtoautoja, ja 2002 elokuussa otimme ensimmäisen uuden merkin edustuksen, Hyundain, Ulvinen kertoo.

Hyundai valittiin merkiksi sen vuoksi, että se oli maineeltaan käyttövarma auto. Osa asiakkaista myös kaipasi käytettyjen lisäksi uusia Hyundai-merkkisiä autoja.

Puolentoista vuoden kuluttua Hyundai-edustuksesta Arton Auto Oy otti seuraavan uuden automerkkiedustuksensa, Suzukin.

– Tänä päivänä meillä on kuuden merkin edustus; Hyundai, Renault, Dacia, Subaru, Suzuki ja Isuzu.

Arton Auton huoltopuoli työllistää nykyisin yhdeksän henkilöä ja myynti- sekä toimistopuoli kymmenen työntekijää.

Tervajoella on kuuden autoliikkeen keskittymä, joka tietää vahvoja asiakasvirtoja. Kilpailua muiden liikkeiden kanssa Arto Ulvinen pitää myönteisenä asiana.

–  Asiakkaan on helppo kiertää ja verrata Tervajoella autoja lyhyen matkan sisällä.

Arton Auton uudistuneita tiloja juhlistetaan maaliskuussa kahvituksen merkeissä.

« Takaisin