Olli-Pekka Ojajärvi palveli Lapista saapuneita kaupanhierojia. Asiakkaita riittääkin satojen kilometrien päästä.

Olli-Pekka Ojajärvi palveli Lapista saapuneita kaupanhierojia. Asiakkaita riittääkin satojen kilometrien päästä.

Palvelua vankalla kokemuksella

4.8.2016

Olli-Pekka Ojajärvi palveli Lapista saapuneita kaupanhierojia. Asiakkaita riittääkin satojen kilometrien päästä.

Tomi Olli

Soinin keskustassa sijaitseva Ahti Huvila Oy on palvellut asiakkaita jo 66 vuotta. Kävijöiden ostotarpeisiin vastaavat omistajat Pekka, Seija ja Olli-Pekka Ojajärvi sekä Mikael Purmonen. Ahti Huvilan tiloissa tapahtuu myös jatkuvasti. Seuraava tempaus on lauantaina 6.8. klo 9-14 järjestettävä maahantuojien esittelypäivä. Aseiden osalta paikalla on Sako Oy:n, Teuvo Louhisola Oy:n sekä Oy K. Hjorth Ab:n edustajat.

- Lisäksi Swarovski Optikin edustaja on paikalla kiikareiden kanssa ja Nordhunterin edustaja houkutuskuvien sekä pillien kanssa, kertoo Pekka Ojajärvi

Laaja asiakaskunta

Ahti Huvila Oy:n päätuotteita ovat metsästysaseet, patruunat ja kiikarit. Lisäksi valikoimasta löytyy muun muassa metsästysasusteita sekä pesäpallovälineitä. Asiakkaita Soinissa käy ostoksilla satojen kilometrin päästä.

- Kaupantekijät saapuvat pääasiassa 200 kilometrin säteeltä. Suurin sesonki alkaa näinä päivinä ja kestää aina syksyn loppuun saakka. Nyt ovat varsinkin patruunat kysyttyjä, sillä kyyhkysen metsästys käynnistyy 10.8., Pekka Ojajärvi toteaa.

Oleellinen osa yrityksen toimintaa on www.ahtihuvila.fi –osoitteessa toimiva nettikauppa.

- Se muodostaa myynnistämme yli puolet, eli kyseessä on todella merkittävä kokonaisuus, Seija Ojajärvi painottaa.

Ihmiset ytimenä

Vuodesta 1981 lähtien yritystä luotsanneet Pekka ja Seija kokevat olevansa kutsumusammatissa. Varsinkin Seijalle yritystoiminta on luonnollinen jatkumo, sillä Ahti Huvila on hänen isänsä.

- Nämä ovat olleet antoisia vuosia. Toiminnan ytimenä ovat luonnollisesti asiakkaat. Parasta palautetta on nähdä asiakkaan tulevan ostoksille uudelleen. Silloin tiedämme hänen olleen tyytyväinen asiointiinsa meillä, Seija kiteyttää.

Pekka Ojajärven mukaan kaupanteossa on tärkeää tiedostaa heti alussa, mitä asiakas haluaa.

- Jos hän aikoo ostaa esimerkiksi kiikarin, kysyn ensin minkä hintaista hän on ajatellut. Sen jälkeen lähdetään kartoittamaan asiaa tarkemmin. Tämä auttaa suuresti, sillä tuotteita on tarjolla laaja valikoima.

« Takaisin