OmaSp:n viestintäjohtaja Minna Sillanpää sekä asiakasliiketoiminnan johtaja Pasi Turtio vakuuttavat asiakkaiden saavan laadukasta palvelua.

OmaSp:n viestintäjohtaja Minna Sillanpää sekä asiakasliiketoiminnan johtaja Pasi Turtio vakuuttavat asiakkaiden saavan laadukasta palvelua.

OmaSp palvelee asiantuntemuksella ja lämmöllä

22.4.2021

Tomi Olli

Nykyinen OmaSp syntyi vuonna 2009, kun Töysän ja Kuortaneen Säästöpankit yhdistyivät. Tänä päivänä OmaSp on valtakunnallinen pankki, joka on taseen loppusummalla mitattuna Suomen suurin säästöpankki. Pankki palvelee ympäri Suomea 32 konttorin sekä digitaalisten palvelukanavien kautta 140 000 henkilö- ja yritysasiakasta. Asiantuntijoita yrityksen palveluksessa on noin kolmesataa. Viestintäjohtaja Minna Sillanpää sanoo pankin keskittyvän pääasiassa vähittäispankkitoimintaan.

- Se tarkoittaa sitä, että tarjoamme asiakkaillemme monipuolisia pankkipalveluja kuten esimerkiksi sijoitus- ja lainapalveluja.

- Meillä ovat kassapalvelut avoinna ilman ajanvarausta. Asiantuntijamme ovat valmiita auttamaan kaikenlaisissa muissakin pankkiasioissa niin ajanvarauksella kuin ilman ennalta sovittua aikaakin.

 

Asiakasta varten

OmaSp:n keskeisenä tavoitteena on palvella asiakkaita henkilökohtaisesti ollen lähellä ja läsnä niin perinteisissä kuin digitaalisissa kanavissa. Asiakasliiketoiminnan johtaja Pasi Turtio painottaa asiakaspalvelun olevan toiminnan kulmakivi.

- Se on äärimmäisen tärkeää, jokainen asiakas palvellaan henkilökohtaisesti. On myös huomionarvoista, että toiminnan ja palvelujen kehittäminen tapahtuu asiakaslähtöisesti. Jokaiselle työntekijällemme on lisäksi oma suora puhelinnumero, eli asiakkaan tavoittelema henkilö löytyy helposti.

- Henkilöstömme on erittäin sitoutunutta. Pyrimme myös tukemaan henkilökunnan urakehitystä monipuolisten tehtävien ja jatkuvan kehittymisen avulla. Merkittävä osa henkilöstöstä omistaa myös OmaSp:n osakkeita.

Turtio toteaa, että OmaSp:n konttoreihin voi tulla myös vaikka hoidettavana ei olisi varsinaista pankkiasiaa.

- Pankissa voi piipahtaa vaikkapa hörppäämässä kahvinkupin ohi kulkiessaan. Haluammekin olla paikka, missä voi hoitaa niin pankkiasiat kuin käväistä kysäisemässä kuulumisia.


Paikallisesti ja nopeasti

Viime aikana monet yritysasiakkaat ovat olleet erikoisessa tilanteessa, kun useat pankit ovat alkaneet veloittaa negatiivista korkoa yritysten talletuksista.

- Haluamme olla tässäkin yrittäjien ja yritysten puolella, emmekä veloita nykyisiltä tai uusilta asiakkailtamme miinuskorkoja kassavaroista, Sillanpää sanoo.

Hän muistuttaa, että Oma Sp:ssa sama asiantuntija hoitaa yrityksen, yrittäjän ja hänen perheensä henkilökohtaiset pankkiasiat.

- Palvelu on selkeää ja vaivatonta, kun päätökset tehdään paikallisesti ja nopeasti. Yrityksille on tarjolla hyviä takaustuotteita kuten esimerkiksi kuluton kahdeksankymmenen prosentin takaus 25 000 euron lainoille ja viidenkymmenen prosentin takaus isommille lainoille, jossa kulu on asiakkaalle vain puoli prosenttia.

- Molemmat takaustuotteet ovat Euroopan investointirahaston antamia ja ovat käytettävissä kasvuun, yrityskauppoihin sekä käyttöpääomaan. Käytössä ovat myös Finnveran takaustuotteet, ja takauksia voi myös osittain yhdistellä.

« Takaisin