Sales&Marketing Manger Erkki Seikkula ja VP Business Management Markku Kortesoja peukuttavat L- Lapua logon edustalla Nammon Lapuan tehtaan kokoustilassa! Kuva: Masa Kojola.

Sales&Marketing Manger Erkki Seikkula ja VP Business Management Markku Kortesoja peukuttavat L- Lapua logon edustalla Nammon Lapuan tehtaan kokoustilassa! Kuva: Masa Kojola.

Sinivalkoinen Kaisa Mäkäräinen on Nammo/Lapuan Patruunatehtaan mannekiini kansainälisillä ampumahiihtostadioneilla. Kuvassa Kaisa saapuu ampumapaikalle ja L- Lapua logo näkyy kisa-asun hihassa selvästi. Kuva: Ampumahiihtoliitto.

Sinivalkoinen Kaisa Mäkäräinen on Nammo/Lapuan Patruunatehtaan mannekiini kansainälisillä ampumahiihtostadioneilla. Kuvassa Kaisa saapuu ampumapaikalle ja L- Lapua logo näkyy kisa-asun hihassa selvästi. Kuva: Ampumahiihtoliitto.

L-merkkiset patruunat ovat maailman ykkösiä

2.6.2016

Sales&Marketing Manger Erkki Seikkula ja VP Business Management Markku Kortesoja peukuttavat L- Lapua logon edustalla Nammon Lapuan tehtaan kokoustilassa! Kuva: Masa Kojola.

 

Sinivalkoinen Kaisa Mäkäräinen on Paukun mannekiini:

Teksti: Masa Kojola

L- merkkiset patruunat ovat maailman huippua ampumahiihdossa, jossa lähes kaikkien maiden huiput käyttävät lapualaisia. Viime talvena oli yhteensä 65 kisaa maailmancupissa ja maailmanmestaruuskisoissa, joissa jaettiin yhteensä 195 mitalia. Lapualaisilla ammuttiin 168,75 mitalia, prosenteiksi muutettuna määrä on 86,54%, kertoo Nammon myyntipäällikkö, Sales&Marketing Manger Erkki Seikkula.

Piekkarinpaukut tehdään kokonaan entisen Itä-Saksan alueella Schönebeck GmbH, joka on Paukun sisaryhtiö. Tehdas sijaitsee puolentoista tunnin ajomatkan päässä Berliinistä. Virallisesti Nammo Lapua Oy ja Nammo Schönebeck, ovat osa suurta pohjoismaista Nammo-konsernia, selvitti VP Business Management, liiketoiminnan johtaja Markku Kortesoja.

-Päätuotteisiin Schönebeckissä kuuluvat pienikaliiperiset patruunat ja komponentit urheilu-, metsästys- sekä ammattikäyttöön. Suurelle yleisölle kerrottakoon, että Lapuan patruunatehdas perustettiin vuonna 1923. Vaatimattomasta alusta se on kasvanut yhdeksi maailman arvostetuimmista patruunatehtaista. Maailman parhaat ampujat valitsevat käyttöönsä luotettavan Lapua-patruunan, toteaa Kortesoja.

L-merkki on kova brändi

Markku Kortesoja kehuu, että L- Lapua brändi on suomalaisittain yksi arvostetuimmista ja tunnetuimmista. On tutkittu, että jopa Suomen pörssin kärkipäässä olevat jäävät Lapuan varjoon.

-Ehkä kaupungin kannattaisi huomioida logoissaan ja tiedotteissaan L-Lapua näkyvästi, varsinkin kansainvälisissä ja tietysti myös kotimaisissa infoissaan. On jopa niin, että Suomessa ei meitä tunneta läheskään niin hyvin kuin kansainvälisisillä markkinoilla, tietää Kortesoja.

Talven aikana  ampumahiihdon maailmancupissa ja MM- kisoissa L- Lapua panoksia käyttivät kaikki muut maat, paitsi italialaiset, slovakit sekä Saksan Simon Schempp ja Romanian Eva Tofalvi.

Team Lapua ampujat

Euroopasta Team Lapua- amupujia ovat:  Tanskan Charlotte Jakobsen, Unkarin Peter Sidi, Suomen Raine Peltokoski, Saksan Eva Rösken, Ranskan Josselin Henry, Saksan Christian Reitz, Norjan Kim-Andre Lund ja Saksan Daniel Rivers. USA:n teamilaisia on yli 20 kisaajaa, viestitti Erkki Seikkula.

Lapuan tehtaalla päätuotteita ova korkeapainepatruunat, mm. 22 kaliiperiset ja siitä ylöspäin jopa puolituumaisiin patruunoihin saakka. Lapualaiset ovat erittäin hyvin menestyneet USA:n markkinoilla, jonne vienti on kasvanut viimeaikoina yli kymmenkertaiseksi. Kasa-ampujat ympäri maailmaa hankkivat käyttöönsä pääsääntöisesti Lapuan hylsyjä ja Vihtavuoren ruutia. He lataavat patruunansa itse, selvitti Kortesoja.

Nammon Lapuan tehtaalla on 160 työntekijää, Schönebeckissä 85 ja Vihtavuoressa, jossa valmistetaan ruutia, käsikranaatteja sekä kenttätykin panoksia 150 työntekijää.

Markku Kortesoja paljasti, että Nammon ja ampumahiihtoliiton väliset neuvottelut tulevalle kaudelle ovat alullaan. Neuvottelujen jälkeen olemme jälleen paljon viisaimpia ja niiden jälkeen tiedämme miten L- Lapua- logo näkyy ampujien kisa-asusteissa.

« Takaisin