Kyläkaupan uudistuneiden Fiskarsin, Iittalan ja Arabian osastojen avajaisia vietetään lauantaina. – Jaamme kello 11 alkaen 500 ensimmäiselle Iittalan Raami-juomalasin ja juhlajuomaa, kertoo Kyläkaupan sisäänostaja Merja Kurunmäki.

Kyläkaupan uudistuneiden Fiskarsin, Iittalan ja Arabian osastojen avajaisia vietetään lauantaina. – Jaamme kello 11 alkaen 500 ensimmäiselle Iittalan Raami-juomalasin ja juhlajuomaa, kertoo Kyläkaupan sisäänostaja Merja Kurunmäki.

Kyläkaupan Fiskarsin, Iittalan ja Arabian osastot uudistuivat

28.3.2019

Lauantaina 500 ensimmäiselle Iittalan Raami-juomalasi

Fiskarsin, Iittalan ja Arabian osuudet Kyläkaupan KOTI-osastolla on viime päivinä uudistettu kokonaan. Kyläkauppa juhlii osastojen avajaisia lauantaina 30.3.2019. Kello 11 alkaen osastolla on jaossa viidellesadalle ensimmäiselle asiakkaalle Iittalan uuden Raami-sarjan juomalasi ja juhlajuoma – kun malja on kumottu, käyttämänsä uutuuslasin saa siis ilmaiseksi itselleen.

Kyläkaupassa on myynnissä laaja valikoima Fiskarsin, Iittalan ja Arabian tuotesarjoja niin arki- kuin juhlakäyttöön. Nämä suomalaisen muotoilun huiput ovat vuodesta toiseen juhlapöytien suosikkeja ja toivottuja lahjoja kevään ja kesän juhliin. -Nykyään, kun kestävä kehitys on yksi tärkeimmistä trendeistä ja näihin asioihin on alettu kiinnittää huomiota, asiakkaat ostavat mielellään laatua, myös arkiseen käyttöön, kertoo Kyläkaupan sisäänostaja Merja Kurunmäki. Fiskarsin, Iittalan ja Arabian tuotteet ovat muotoilultaan ajattomia ja käytössä pitkäikäisiä. Vastapainona kertakäyttökulutukselle ihmiset arvostavat astioita, jotka on suunniteltu hyvin ja tehty kestämään sekä aikaa että vaihtuvia trendejä. -Iittalan ja Arabian astiastoja on myös helppo kerätä, osia saa yksitellenkin ja suhteellisen pienellä rahalla – ei ole pakko ostaa kuuden hengen astiastoa kerralla, Merja lisää.

Uutuussarja Raami myynnissä Kyläkaupassa

Jasper Morrisonin Iittalalle suunnittelema Raami-kattaussarja on julkaistu kuluvan vuoden alussa. Kokoelman yhteensopivat osat luovat ruokapöytään tyyliä ja pohjoismaista tunnelmaa. – Olemme iloksemme saaneet Raamin Kyläkauppaan myyntiin, kertoo Kyläkaupan sisäänostaja Merja Kurunmäki. -Meiltä voi hankkia sekä lasiston että astiaston osia.

Vuonna 2019 Iittala tekee yhteistyötä WWF:n kanssa, ja vuoden aikana jokaisen Suomessa myydyn merensinisen esineen myyntihinnasta lahjoitetaan 2,5 % arktisen alueen suojeluun. Merensininen on Iittalan vuoden 2019 lasiväri ja yhteistyötuotteisiin kuuluu Iittalan rakastettuja klassikoita, kuten valikoituja Alvar Aalto, Kastehelmi- ja Kartio-sarjojen esineitä.

Muumi-mukien suosio jatkuu

Arabia on yksi Suomen rakastetuimmista tuotemerkeistä. Jo yli 140 vuoden ajan Arabialla on ollut vahva sija suomalaisissa kodeissa, niin arjessa kuin juhlassa. - Kyläkaupassakin kysytyimpiä artikkeleita ovat Arabian rakastetut Muumi-mukit, joiden uusia julkaisuja odotetaan ja kysellään hartaasti viikkoja etukäteen, kertoo Merja Kurunmäki.

Muumi-astioita kuvittavat keväällä 2019 näkymätön lapsi Ninni ja Muumipeikko. Tarinat astioiden kuvitusten takana kertovat välittämisestä, ja kaikista vuoden 2019 aikana myydyistä Ninni- ja Muumipeikko-mukeista lahjoitetaan euro Pelastakaa Lapset ry:lle Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Islannissa. Yhteistyöllä halutaan tukea lasten oikeuksia ja tasa-arvoista kohtelua. Mukien lisäksi kevään uutuusastiastoihin kuuluvat kulho ja lautanen.

Fiskars – ajatonta pohjoismaista muotoilua ja perinteitä

- Fiskarsin tuotteista haluaisin nostaa esille uuden Norden-paistoastiasarjan, joka meillä on nyt valikoimissa, vinkkaa Merja Kurunmäki. Norden-sarja on valmistettu Suomessa ja se yhdistää perinteisiä, ensiluokkaisia materiaaleja sekä nykyaikaista huipputeknologiaa ja viimeisteltyä, tyylikästä ja toiminnallista muotoilua. -Sarjan keitto- ja paistoastiat on viimeistelty innovatiivisella Thermium™-mineraalikäsittelyllä, jonka ansiosta ruoka ei tartu kiinni astian pintaan korkeissakaan lämpötiloissa, kertoo Merja. – Tuotesarja on myös todella kestävä ja pitkäikäinen, hän lisää.

Mukana kuluttajien jokapäiväisessä elämässä

Iittala, Arabia ja Fiskars ovat Fiskars-konsernin rekisteröimiä tavaramerkkejä. Fiskars Group palvelee ihmisiä ympäri maailmaa ja siihen kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä, edellä mainittujen lisäksi muun muassa Gerber, Hackman, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwood. Fiskars Groupin tuotteita on saatavilla yli 100 maassa ja yritys työllistää noin 7 600 henkilöä yli 30 maassa.

Konsernin liiketoiminta perustuu yrityksen arvojen mukaiseen vastuulliseen toimintaan, jossa luonnon ja ympäristön kunnioittaminen ovat keskeisellä sijalla. Vuonna 1649 rautaruukiksi perustettu Fiskars on ollut historiansa aikana tiiviisti mukana yhteisönsä jokapäiväisessä elämässä. Vaikka maailma on sittemmin muuttunut ja esimerkiksi ympäristönsuojelussa, ihmisoikeuksissa ja työolosuhteissa on otettu isoja edistysaskeleita, Fiskars Group uskoo edelleen, että vastuullisuus ja pitkäaikainen menestyminen kulkevat käsi kädessä. Fiskars haluaa varmistaa kestävän kehityksen periaatteiden toteutumisen arjessa tuotteidensa ja toimintansa kautta sekä valmistaa tuotteita, jotka auttavat kuluttajia elämään kestävämmin.  

« Takaisin