Markon ja poikansa Eemelin kaamosajan tunnit ovat kuluneet paljolti pajassa, jossa tällä hetkellä työn alla on Porin SM-kilpailuihin tarkoitettu Fiatin aihio. Kuva: ksk

Markon ja poikansa Eemelin kaamosajan tunnit ovat kuluneet paljolti pajassa, jossa tällä hetkellä työn alla on Porin SM-kilpailuihin tarkoitettu Fiatin aihio. Kuva: ksk

Koiviston tallissa valmistuvat kilpurit kisakohtaisesti

7.1.2021

Karisamuli Korpela

Lähes Hämeenkyrön ja Ylöjärven rajatolpalla kolmostien varressa asuvat Marko Koivisto ja poikansa Eemeli ovat jo jonkin aikaa rakennelleet kisapelejä jokamiesluokan kauden 2021 kilpailuihin. Asialla on oltu myös varoiksi, sillä kisapirssi matkaa usein ostotarjouksissa muille maille, ja on hyvä, että kartanolta löytyy uutta valmista tilalle Pyhällöntien varrella sijaitsevan kotitontin rakennuksista pajatallin nosturilla makoilee italialainen Fiat, jolla aiotaan matkata (jos korona suo) 2021 SM-kilpailuun, joka kisataan Porissa Hangassuon radalla.                                                                        

- Tätä on tehty antaumuksella ja toivotaan, että se näkyy myös tuloksissa, kertoo jo pitkän jokkisuran kolunnut Marko.Toinen vaiheessa oleva on Sumbeam korinen, jolle on myös kohdistettu jo kilpailu.                                            

- Tuolla mennään Asfalttikunkkuun, ja uskon, että siitäkin saadaan kilpailukykyinen ja lappuja tulee sitä mukaa.                                                                                                                                                                            

Nuorten SM-kilpailuun Eemelille (16) on rakenteilla hyvärunkoinen Fiatin kasipuolikas, jossa moottorivaihtoehto on vielä auki. Kokemäen Kuplakuhmuihin lähdetään Golfin moottorilla varustetulla ja kansalliset ”kyläkisat” on jo jonkin aikaa kisailtu VW kuplalla omine moottoreineen. Siinä osa tulevan kauden kalenteria, jonka ulkopuolella kisataan tilanteiden ja autokannan mukaan. Kaksikko edustaa nykyisin Kokemäen Urheiluautoilijoita. Marko aloitti aikoinaan Hämeenkyrön UA:n kuljettajana, siirtyi sitten Kauhajoen vastaavaan ja kolmannessa vaiheessa kilpaili perustamassaan Ylöjärven MU:ssa, jonka toiminta ajettiin kuitenkin melko pian alas.                                                                                                               

 - Liikaa töitä yhdelle miehelle, joten katsoin parhaimmaksi lopettaa tuon yhdistyksen. Nyt on hyvä keskittyä vain kilpailemiseen, kertoo Kokemäen UA:n riveihin Eemelin kanssa siirtynyt.                                                           - Ja Kupla-Kuhmutkin on sitten kotikisa, konkari naurahtaa.  

« Takaisin