Fordin Hannu Pärssinen (oikealla) onnittelee toimitusjohtaja Juha Rinta-Jouppia uudistuneen liikkeen johdosta.

Fordin Hannu Pärssinen (oikealla) onnittelee toimitusjohtaja Juha Rinta-Jouppia uudistuneen liikkeen johdosta.

J. Rinta-Jouppi Oy:n uudet tilat on rakennettu asiakkaita varten

24.1.2019

Taisto Järvinen

Seinäjoen liikkeen avajaisviikko jatkuu sunnuntaihin saakka

J. Rinta-Jouppi Oy:n toimitusjohtaja Juha Rinta-Jouppi kuvaa Seinäjoen liikkeen uudistuneita ja aikaisempaa laajempia toimitiloja mahtaviksi. Uudistuneiden liiketilojen avajaisia vietettiin viime viikon lopulla Seinäjoella.

  • Tilat on rakennettu asiakkaita varten. Molempien merkkien, Fordin ja Kian, uutuusmallit ovat nyt hyvin esillä. Molemmilta merkeiltä on laaja mallisto, ja uutuudet herättävät mielenkiintoa.
  • Asiakkaiden kiinnostus kohdistuu nyt valtaosin vähäpäästöisiin malleihin. Molemmilta merkeiltä on malleja, jotka vastaavat vähäpäästöisten kasvavaan kysyntään. Me satsaamme täysillä siihen, että asiakkaille löytyy heidän haluamansa autot. Hyvin sujuva yhteistyö maahantuojien kanssa varmistaa toimintaamme, Juha Rinta-Jouppi kiteytti.

Myyntijohtaja Markku Ala-Hakuni sanoo, että noin vuosi sitten käynnistynyt laajennus on onnistunut erinomaisesti.

  • Uudet autot ovat nyt oikein hyvin esillä. Avajaisviikon aikana (27.1. saakka) autoista on kovia tarjouksia.
  • Molemmat merkit, Ford ja Kia ovat meille yhtä tärkeitä. Autojen sähköistyessä myymälän yhteyteen tulee myös latauspisteitä.

Nopeasti kakkossijalle

Kia -henkilöautot ovat olleet J. Rinta-Jouppi Oy:n Seinäjoen liikkeen myyntilistoilla vuodesta 2015 lähtien. Kian suosio on seutukunnalla kasvanut niin nopeasti, että merkki on nykyisin Seinäjoen toiseksi myydyin.

Kian maahantuojan, Bergé Auto Nordics Oy:n toimitusjohtaja Miska Tammelin tuntee mielihyvää Kian myynnin nopeasta kasvusta Seinäjoella.

  • Markkinan kakkossija Seinäjoella on hyvä, joskin tavoite pitää olla eteenpäin ja ylöspäin, joten ykköseksi on hyvä tavoitella.
  • J. Rinta-Joupin rakennusprojektin suunnitelmat näin vuosi sitten. Pohjalaiseen tyyliin pitää todeta, että hyvää on yritetty, mutta erinomaista on tullut. Prameinkaan tila ei yksistään myy hyvin, vaan tarvitaan markkinointitiimi, ja Seinäjoella on hyvä tiimi.

Kia myyntipäällikkö Taina Sikanen sanoo uudistuneen liikkeen olevan kaikin puolin onnistunut. Tärkeää on myös se, että olosuhteet, työympäristö ja tuotteet motivoivat työhön. Kaikki kyseiset palat ovat nyt kohdallaan. Suuri kiitos J. Rinta-Jouppi Oy:lle, he uskovat meihin.

  • Uudistuneella valaistuksella on iso merkitys siihen, että autojen värit näkyvät edukseen. Myymme pääosin ns. kansan autoja tavallisille ihmisille, ja siihen meillä on kattava mallisto.

Hyvä alku vuoteen 2019

Oy Ford Ab:n toimitusjohtaja Hannu Pärssinen pitää lähtöasetelmia alkaneelle vuodelle hyvinä Fordin näkökulmasta. Juhlahetki J. Rinta-Joupin uudistuneessa liikkeessä on yksi hyvä asia. Liike täyttää Oy Ford Ab:n premium-liikkeiden standardit.

  • Suuri asia meille on Fordin ja Volskwagenin yhteistyösopimus pakettiautojen rintamalla. Yhteistyön johdosta molemmat autonvalmistajat pystyvät säästämään. Hyötyajoneuvoissa Ford ja Volskwagen ovat kärkimerkit Suomessa. Fordin markkinaosuus hyötyajoneuvoista on noin 25 prosenttia ja myytyjen määrä noin 4000 autoa vuodessa.
  • Henkilöautojen puolella markkinaosuutemme on noin 8 prosenttia, joka tietää noin 10 000 myytyä henkilöautoa vuodessa. Hyvä viesti on se, että Ford Focus on valittu vuoden autoksi 2019. Ford Fiestan myynti on noin 3000 autoa vuodessa. Ford Fiestaan on saatavana jopa parempi lisävarustelu kuin yli 100 000 euron luxus-autoissa.

Hannu Pärssinen muistuttaa, että maailmalla on jo itseohjautuva, autonomisen ajon tason 2 Focus. Täysin uusi sähköauto on Fordilta tulossa vuonna 2020. Kaikista Ford -malleista löytyy samana vuonna jonkintasoinen sähköinen versio, joskin pääpaino tulee olemaan edelleen bensiini- ja dieselkäyttöisissä autoissa.

« Takaisin