Hannele ja Tapio Myllymäki puolustavat Suomen värejä Sisu Classic Race -kilpailun sivuvaunuluokan finaaleissa Botniaringillä tulevana viikonloppuna.

Hannele ja Tapio Myllymäki puolustavat Suomen värejä Sisu Classic Race -kilpailun sivuvaunuluokan finaaleissa Botniaringillä tulevana viikonloppuna.

Botniaringillä massiiviset klassikkopyörien pohjoismaiset kilvanajot

4.6.2015

Botniaringillä massiiviset klassikkopyörien pohjoismaiset kilvanajot

Hannele ja Tapio Myllymäki puolustavat Suomen värejä Sisu Classic Race -kilpailun sivuvaunuluokan finaaleissa Botniaringillä tulevana viikonloppuna.

Tuskin ovat moottoripyörien SM-turneen avauskilpailun Finnish Superbike 2015 -kisojen pärinät Jurvan Botniaringillä tauonneet kun jo seuraavat konepyörien kahinat päästellään ”Ringillä” tulevana viikonloppuna.

  Suomen suurimpaan moottoripyöräkilpailuun Sisu Classic Race -tapahtumaan on tulossa ennätysmäärä kilpailijoita kun Botniaringillä mitellään pohjoismaisten kuljettajien paremmuudesta. Yhteistyökumppaneiden markkinointitempaukset ovat myös saamassa liikkeelle isot määrät yleisöä.

  -Meillä oli toiveissa saada kisaan liki 200 kuljettajaa. Tuohon määrään ei kuitenkaan päästy. Samana viikonloppuna kun meillä ajettiin Botniaringillä SM-kisat, niin Ruotsissa oli klassikkopyörien ajot. Siellä meni nurin heti ensimmäisenä päivänä 50 pyörää. Kaikkia rikki menneitä ranteita ja pyöriä ei ole saatu vielä korjattua. Se näkyy meidän kilpailijamäärässä. Ilmoittautumisia oli kuitenkin viime viikonloppuun mennessä tullut lähes 130, selvittää kilpailut johtava Kurikan Matkamotoristien Jarmo Latva-Kiskola.

  Kilpailuun voi ilmoittautua paikan päällä vielä tulevana perjantaina. Kurikan Matkamotoristien puuhamiehet uskovat, että 150 kilpailijan määrä menee rikki klassikkopyörien kisoissa.

 

Miehekästä murinaa

  Klassikkopyörien kisoissa on aina oma nostalginen tunnelma. Norton, Seeley, BSA, BMW, Jawa, Triumph ja monet muut klassiset kilpakoneet murahtelevat miehekkäästi. Eikä kaasukahvan väännössä nuukailla vaikka kyseessä ovat osin harvinaisetkin kilpalaitteet. Sehän nähtiin Ruotsissa kun pyöriä kaatui kuin heinää. Botniaringin kisoissa on mukana konepyöriä 50-kuutioisista laitteista aina isoihin F1 -luokan pyöriin saakka.

  -Oman seuran miehistä Kyösti Haapamäki ja Hannu Kaunismäki nousevat viikonloppuna pyöriensä selkään. Kyösti on mukana isolla Kawasaki 1100:lla ja Hannu PRE 48 -luokan Harley Davidsonilla. Eri luokkia yhdistellään 2-3 samaan lähtöön. Näin kaikissa starteissa on kunnon kilvanajot. Sivuvaunuluokissakin saadaan kunnolliset pohjoismaiden väliset kilpailut. Pidetään peukkuja suomalaisille, mutta saavat muutkin voittaa, jos ovat nopeampia, Latva-Kiskola lupaa.

  Sisu Classic Race -ajoissa päästellään klassikkopyörillä nyt ensimmäistä kertaa Botniaringin uutta 4 014 metrin mittaista ratakierrosta.

 

Haku päällä yhteistyössä

  Sisu Classic Race -tapahtumassa on vahvasti mukana kunnossapitoöljyä markkinoiva CRC Finland, jonka Sisu -tuotemerkkiä on myynnissä tarjoushintaan alan liikkeissä. Tuotteen korkki käy pääsylipuksi Classic Race -kisoihin. CRC Sisun korkkikampanjaa on ollut masinoimassa Kurikan Matkamotoristeihin kuuluva Hannu Kaunismäki.

  Kurikassa samana viikonloppuna toteutettava perinteinen ”Haku päällä” -festivaali on yhteistyössä Sisu Classic Race -kilvanajojen kanssa. Monipuolista kansanjuhlaa aina eukonkannosta saakka järjestävä Haku päällä -joukko on järjestänyt bussikuljetukset viikonloppuna Botniaringin ja Kurikan keskustan välille. Aikataulut bussikuljetuksista ja tarkemmat tiedot myös Sisu Classic Race -kisasta löytyvät Kurikan Matkamotoristien sivuilta; www. kumamo.fi

  Sisu Classic Race käynnistyy Botniaringillä aika-ajoilla lauantaina klo 9:00. Kisalähdöt raapaistaan 14:30 – 18:30. Sunnuntaina viikonlopun toiset finaalit käynnistyvät pian puolen päivän jälkeen. Mikäli ei ole tullut hankittua CRC kunnossapitoöljyä ja sen mukana tulevaa sisäänpääsyyn oikeuttavaa tuotteen korkkia, Botniaringin portilta saa pääsylipun kymmenellä eurolla. Lipulla pääsee myös varikolle aistimaan nostalgista tunnelmaa.

« Takaisin