Parfymööri Max Perttula esittelee ja myy tuoksujaan Kyläkaupan kosmetiikkaosastolla 25.6. klo 12-18.

Parfymööri Max Perttula esittelee ja myy tuoksujaan Kyläkaupan kosmetiikkaosastolla 25.6. klo 12-18.

Tutustu tuoksujen maailmaan: Parfymööri Max Perttula Kyläkaupalla

25.6.2015

Parfymööri Max Perttula esittelee ja myy tuoksujaan Kyläkaupan kosmetiikkaosastolla 25.6. klo 12-18.

Max Joacim Cosmetics Oy:n vastaava parfymööri Max Perttula saapuu torstaina 25.6.2015 Kyläkauppaan esittelemään ja myymään hajusteitaan. Hänet voi tavata kosmetiikkaosastolla klo 12-18.

Tuoksujen luominen on taidetta

Yksinomaan kemian tiedot eivät riitä tuoksujen luomiseen. Parfymöörin työ vaatii erityistä tuoksumuistia ja taiteellista näkemystä. Max vertaakin mielellään työtään musiikin tekemiseen, sillä molemmissa taiteenlajeissa monet kokonaisuudet yhdistyvät yhdeksi kauniiksi harmoniaksi.

Viitasaarelta kotoisin oleva Max Perttula alkoi valmistaa kosmetiikkaa jo seitsemänvuotiaana ja 16-vuotiaana hän kauppasi tuotteitaan torilla. Oma myymälä Viitasaarella oli unelmien täyttymys. Hajuvedet veivät miehen mukanaan ja niistä tuli hänelle ammatti.

Parfymöörinä Max Perttulan työhön kuuluu mm. tuotteiden ideointi, tuotekehitys, tuotanto ja graafinen suunnittelu. Yhtiön laboratorio toimii Viikin tiedepuistossa Helsingissä. Hän on saanut tunnustusta tuoksuistaan myös arvostetuilta ranskalaisilta parfyymien asiantuntijoilta.

Inspiraatiota Suomen luonnosta

Maxin inspiraation lähteitä ovat mm. musiikki ja Suomen luonto. Useat tuoksut ovat saaneet alkunsa juuri Keski-Suomen luonnosta. Tuotekehittelyn tuloksena hän saa ne vangittua Max Joacim –tuoksuihin. Esimerkiksi Finlandeol –tuoksussa yhdistyvät koivunvihta, järvivesi ja sauna. Aqua 358 Thunderball – tuoksussa on pullotettuna ukkosilman jälkeinen sateenraikas luonto.

Max Perttula ei vierasta myöskään erikoisia ideoita. Nahkan, asfaltin, leirinuotion ja savun tuoksujen vangitseminen pulloon halutuksi hajuvedeksi on hänen mielipuuhaansa.

Nimikkotuoksujen kysyntä kasvaa Suomessa vuosi vuodelta. Niitä ovat tilanneet niin Helsingin kaupunki, Viitasaaren kaupunki, yritykset, julkisuuden henkilöt kuin yksityishenkilötkin.

Tämän vuoden merkittävimpiä hankkeita ovat olleet Lidl –kauppaketjun tilaamat Eau de Grill –tuoksut, mm. Venäjän markkinoille suuntautuva Sofia Kazakov Eau de Parfum sekä Suomen Kansallisgalleriaan kuuluvan Sinerbrychoff –taidemuseon Fanny-tuoksu.

« Takaisin